سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که راز خود را نهان داشت ، اختیار را به دست خویش گذاشت . [نهج البلاغه]

بهمن 85 - درس اخلاق استاد تهرانی

جستجو در وبلاگ:
Powerd by: Parsiblog ® team.
سخنرانی 19 بهمن(شنبه 85 بهمن 21 ساعت 9:12 صبح )

بسم الله الرحمن الرحیم

قبل از هر چیز بیست و هشتمین سالروز انقلاب اسلامی را به شما تبریک عرض میکنم.

سخنرانی استاد تهرانی شب جمعه گذشته برگزار شد

استاد در این جلسه به جمع بندی اعمال و سخنان در دو ده ای که از انقلاب گذشته اشاره کردند و فرمودند جوانان را باید جذب اینگونه جلسات کرد تا از ایجاد فتنه و تفرقه جلوگیری کرد.

حضرت محمد (ص) :

علی جان خداوند به من 9 سفارش کرده و من هم اینها را به تو توصیه می کنم :

1-اخلاص در کارها

2-عدالت در خشم و خشنودی

3-اقتصاد در فقر و ثروت

4- گذشت از ظالم

5-بخشش به کسی که تو را محروم کرده

6-پیوند با کسی که تو از تو بریده

7-فکر کردن در سکوت

8-ذکر بودن گفتار

9-نگاه عبرت آموز داشتن


» سید محمد
»» نظرات دیگران ( نظر)

جزاى اشعار(دوشنبه 85 بهمن 16 ساعت 6:21 عصر )

روز نوروزى (منصور دوانیقى ) که بعد از برادرش ابوالعباس سفاح به خلافت رسید امام کاظم علیه السلام را امر کرد که در مجلس روز عید بنشیند و مردم براى تبریک بیایند و هدایاى خود را نزدش بگذارند و حضرت آنها را قبول کند.
حضرت فرمود: عید نوروز عید سنتى فرس (ایرانیان ) است و در اسلام درباره آن چیزى وارد نشده است .
منصور گفت : این کار را به خاطر سیاست لشگر و سپاه مى کنم ، شما را به خداوند عظیم سوگند مى دهم که قبول کنید و در مجلس بنشینید، حضرت هم قبول کردند و در مجلس نشستند و اعیان لشگر و امراء و مردم خدمتش ‍ شرفیاب مى شدند و تهنیت مى گفتند، و هدایا را نزد حضرتش ‍ مى گذاشتند.
منصور خادمى را موکل کرده بود که نزد حضرت بایستد و اموال را که مى آورند ثبت و ضبط کند. آخرین نفرات از مردم ، پیرمردى بود که وارد شد و عرض کرد: یابن رسول الله من مردى فقیر مى باشم و مالى ندارم که براى شما هدیه بیاورم ولیکن هدیه من سه بیت شعرى است که جدم در مرثیه جد شما حسین بن على علیه السلام سروده ، اشعار را خواند(22)
حضرت فرمود: هدیه شما را قبول کردم ، و در حقش دعاى خیر کرد.
پس سر خود را به طرف خادم منصور بلند کردند و فرمود: برو نزد منصور و او را از این اموال جمع شده خبر بده و بگو چه باید کرد؟
خادم رفت و برگشت و گفت : امیر مى گوید تمام آن را به شما بخشیدم در هر راهى که مى خواهى صرف کن .
پس حضرت به آن پیرمرد فرمود: تمام این اموال را بردار که همه را به تو بخشیدم .(23)


» سید محمد
»» نظرات دیگران ( نظر)

عاشورا هم رفت(پنج شنبه 85 بهمن 12 ساعت 12:11 صبح )

به نام خدا

عاشورا رفت و ما ماندیم و گناهایی که در این روز به نام امام حسن انجام دادیم. آری به نام امام حسن و حضرت عباس با زن و بچه به خیابانها ریختیم و چقدر چشم چرانی ها که نکردیم.

این روزها که از هیئت بر می گشتم به خوابگاه صدها دختر و پسر را تا همین ساعتها (11 تا 12 ) در کوچه ها می دیدم که به دنبال هیئت ها هستند.

در روزهایی که باید در کلاس های اخلاق نشست و احکام شنید فقط یک چیز یادمان داده اند شبها بیائید در کوچه ها برای امام سینه بزنید . آخر چقدر سینه . باید اخلاق هم گفت.

با این همه باز هم به جوانن ایراد می گیرند که چرا عکسهای ائمه را به در و دیوار می زنید ؟ باید از اینها پرسید آیا به اینها یاد داده اید که در این روزها عزیز چه کنند ؟

خدایا در این روزهای عزیز از گناهانمان بگذر


» سید محمد
»» نظرات دیگران ( نظر)

وصیت نامه امام حسین (ع)(سه شنبه 85 بهمن 10 ساعت 11:26 صبح )

امام حسین علیه السلام هنگام حرکت از مدینه به سوی مکه این وصیت نامه را نوشت و با مهر خویش ممهور ساخت و به برادرش محمد حنفیه تحویل داد.

وصیت نامه امام حسین (ع)

بسم الله الرحمن الرحیم. هذا ما أوصی به الحسین بن علی إلی أخیه محمد بن الحنفیة إن الحسین یشهد أن لا إله إلا الله وحده لا شریک له و أن محمداً عبده و رسوله جاء بالحق من عنده و أن الجنة حق و النار حق و الساعة آتیة لاریب فیها و أن الله یبعث من فی القبور و أنی لم أخرج أشراً و لا بطراً و لا مفسداً و لا ظالماً و إنما خرجت لطلب الإصلاح فی امة جدی(صلی الله علیه و آله ) أرید أن آمر بالمعروف و أنهی عن المنکر و أسیر بسیرة جدی و أبی علی بن أبی طالب فمن قبلنی یقبول الحق فالله أولی بالحق و من رد علی هذا أصبر حتی یقضی الله بینی و بین القوم و هو خیرالحاکمین، و هذه وصیتی إلیک یا أخی! و ما توفیقی إلا بالله، علیه توکلت و إلیه أنیب.
امام حسین علیه السلام هنگام حرکت از مدینه به سوی مکه این وصیت نامه را نوشت و با مهر خویش ممهور ساخت و به برادرش محمد حنفیه تحویل داد:
\" بسم الله الرحمن الرحیم...؛ این وصیت حسین بن علی است به برادرش محمد حنفیه. حسین گواهی می دهد به توحید و یگانگی خداوند و این که برای خدا شریکی نیست و محمد(ص) بنده و فرستاده اوست و آئین حق( اسلام) را از سوی خدا( برای جهانیان) آورده است و شهادت می دهد که بهشت و دوزخ حق است و روز جزا بدون شک به وقوع خواهد پیوست و خداوند همه انسان ها را در چنین روزی زنده خواهد نمود.\"
امام در وصیت نامه اش پس از بیان عقیده خویش درباره توحید و نبوت و معاد، هدف خود را از این سفر این چنین بیان نمود:
\" من نه از روی خودخواهی و یا برای خوشگذرانی و نه برای فساد و ستمگری از شهر خود بیرون آمدم؛ بلکه هدف من از این سفر، امر به معروف و نهی از منکر و خواسته ام از این حرکت، اصلاح مفاسد امت و احیای سنت و قانون جدم، رسول خدا(ص) و راه و رسم پدرم، علی بن ابی طالب(ع) است. پس هر کس این حقیقت را از من بپذیرد( و از من پیروی کند) راه خدا را پذیرفته است و هر کس رد کند( و از من پیروی نکند) من با صبر و استقامت( راه خود را) در پیش خواهم گرفت تا خداوند در میان من و بنی امیه حکم کند که او بهترین حاکم است. و برادر! این است وصیت من به تو و توفیق از طرف خداست، بر او توکل می کنم و برگشتم به سوی اوست.\"

انگیزه های قیام حسین(ع)

امام(ع) در سخنان خود در پاسخ ولید و مروان اولین انگیزه قیام و مبارزه و علت مخالفت خود با یزید بن معاویه را بیان کرد و اکنون به هنگام حرکت از مدینه در وصیت نامه خود به انگیزه دیگر یا به علت اصلی قیام خود، یعنی امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با مفاسد وسیع و مسائل ضداسلامی و ضدانسانی حکومت یزیدی و اموی، اشاره می کند و می فرماید:
اگر آنان از من تقاضای بیعت هم نکنند من باز هم آرام و ساکت نخواهم نشست؛ زیرا اختلاف من با دستگاه خلافت تنها بر سر بیعت با یزید نیست که با سکوت آنان در موضوع بیعت، من نیز سکوت اختیار کنم؛ بلکه وجود یزید و خاندان وی موجب پیدایش ستم و گسترش فساد گشته است . و من برای امربه معروف و نهی از منکر و احیای قانون جدم رسول خدا(ص) و زنده کردن راه و رسم پدرم علی(ع) و بسط عدل و داد به پاخیزم و ریشه این نابه سامانی ها، یعنی خاندان بنی امیه را قلع و قمع نمایم و همه جهانیان بدانند که حسین جاه طلب، طالب مقام و ثروت، شرور، مفسد و اخلالگر نبود و این حالت از روز اول تا ساعت آخر و تا لحظه آخر در روح حسین(ع) متجلی و متبلور بود.


منبع : سخنان حسین بن علی علیه لسلام از مدینه تا کربلا ، محمد صادق نجمی ، ص 54

 

آدرس : http://www.salamnews.ir/vdchinkabcmaandppogoinlnmnpooldmmnhocnpnkjmnkoknpnkldkhjmnknpnkldkpkpklkkjmnhnildnmnhjmogoinlomnpnlonldkgcblmcdco.html


» سید محمد
»» نظرات دیگران ( نظر)

برنامه هیئت(یکشنبه 85 بهمن 8 ساعت 8:33 صبح )

برنامه و آدرس هیئت

هیئت متوسلین به حضرت علی اکبر علیه السلام با سخنرانی جناب شیخ علی اکبر تهرانی

پنجشنبه 5/11/85 ، دو شنبه 9/11/85 ، سه شنبه 10/11/85 ، چهارشنبه 11/12/85 و

پنجشنبه 12/11/85

به نشانی خیابان مالک اشتر-بین خوش و قصرالدشت-پلاک 129

از ساعت 19

با نماز جماعت آغاز و پس از قرائت قرآن کریم و سخنرانی   به مدت یک ساعت و نیم و با ذکر مصیبت اهل بیت طهارت و دعا و صرف شام  پایان    می یابد. نوار کاست و لوح فشرده سخنرانی را در محل برگزاری سخنرانی و علاوه بر آن از خیابان کارگر جنوبی نرسیده به میدان انقلاب- پاساژ مهستان -فروشگاه گنجینه معرفت - تلفن : 66946775  تهیه فرمایید.


» سید محمد
»» نظرات دیگران ( نظر)

اوقات شرعی

بازدیدهای امروز: 6 بازدید
بازدیدهای دیروز: 6 بازدید
مجموع بازدیدها: 174055 بازدید
[ صفحه اصلی ]
[ وضعیت من در یاهو ]
[ پست الکترونیک ]
[ پارسی بلاگ ]
[ درباره من ]

بهمن 85 - درس اخلاق استاد تهرانی
مدیر وبلاگ : سید محمد[93]
نویسندگان وبلاگ :
استاد (@)[0]


کمی خوشرو و خندان هستم
» پیوندهای روزانه «
هئیت متوسلین به حضرت علی اکبر (ع) [221]
احادیث [215]
علی اکبر تهرانی [312]
درس اخلاق استاد تهرانی [333]
حدیث [210]
سفیر [89]
جشنواره پیامبر اعظم [133]
استشهادیون [260]
[آرشیو(8)]



» لینک دوستان من «
استشهاد
» لوگوی دوستان من «






























» فهرست موضوعی یادداشت ها «
سخنرانی[31] . 500 داستان[19] . سایر موارد[10] . امام زمان[6] . مشعلهای شعله ور[4] . درس اخلاق[2] . سخن هفته[2] . کروکی . مذهب . هیئت متوسلین به حضرت علی اکبر (ع) . تهرانی . در اخلاق درویشان . سخن برگزیده . آدرس هیئت . استاد . استاد تهرانی .
» آرشیو یادداشت ها «
آبان 84
آذر 84
دی 84
بهمن 84
اسفند 84
فروردین 85
اردیبهشت 85
خرداد 85
مهر 85
آبان 85
آذر 85
دی85
بهمن 85
اسفند 85
فروردین 86
خرداد 86
تیر 86
مرداد 86
شهریور 86
» صدای استاد تهرانی «
» اشتراک در خبرنامه «